De cate ori ati auzit acea zicala latina “mens sana in corpore sano”, nu incetati niciodata sa fiti surprinsi de cat de bine va simtiti dupa sport.

Ciclismul este unul dintre cele mai recomandate sporturi de ani buni de catre medici, o activitate distractiva, sigura si foarte benefica pentru sanatate.

Ciclismul este una dintre cele mai usoare metode de exercitiu, precum si una dintre cele mai placute si mai utile in reducerea stresului. De parca acest lucru nu ar fi fost suficient, acest sport ofera un numar mare de beneficii pentru sanatate pentru cei care il practica.

Cand pedalezi, iti sporesti sistemul imunitar si iti ajuta corpul sa piarda grasime, insa lista beneficiilor ciclului pentru corpul tau este aproape nesfarsita: imbunatateste fluxul sanguin, reduce nivelul colesterolului, creste puterea inimii si capacitatea pulmonara, intareste muschii si mentine densitatea osoasa.

Ciclismul ajuta la pierderea in greutate

Ciclismul este probabil cel mai bun exercitiu pentru a va imbunatati starea de sanatate intr-un mod sanatos in timp ce ardeti grasime . Dar ciclismul nu este ideal doar pentru oricine doreste sa slabeasca, dar este perfect si pentru persoanele care sunt interesate de a fi mai activi fizic.

Ciclismul este un sport cu impact redus

Ciclismul creste energia si arde grasimea. Pe langa inot, ciclismul este cel mai bland exercitiu pentru sistemul scheletic. Bicicleta iti poarta greutatea si usureaza incarcarea pe articulatii. Deci este ideal pentru persoanele supraponderale. Daca aveti disconfort la genunchi , ciclismul poate atenua aceasta problema. Miscarea continua si circulara a pedalarii intareste muschii picioarelor fara impactul altor sporturi, cum ar fi alergarea. Si din moment ce veti pierde cateva kilograme in proces, ciclismul este de doua ori mai benefic pentru articulatii.

Ciclismul intareste sistemul cardiovascular

Ciclismul functioneaza sistemul cardiovascular si creste metabolismul. Atata timp cat pedalezi la intensitatea potrivita, desigur. „Ciclistii incepatori fac deseori greseala de a merge prea repede. Ei stau in sa si merg pe acceleratie, asta cred ca oamenii trebuie sa fie facuti. Dar nu este abordarea potrivita daca doriti sa va imbunatatiti sanatatea pe termen lung. Alegerea intensitatii si duratei potrivite este foarte importanta “.

Cat de des ar trebui sa merg cu bicicleta?

Acum stiti: ciclismul este sanatos. Mori deja sa mergi cu bicicleta, dar stii de cate ori va trebui sa o faci pe saptamana? Raspunsul este foarte simplu: „Daca mergeti la intensitatea corecta, nimic nu va fi prea mult”, spune Gerhard Gulewicz. De fapt, cel mai bun lucru pe care il puteti face este sa lasati masina in garaj si sa alegeti sa mergeti cu bicicleta. De exemplu, daca faceti ciclu de 20 de minute la munca si inapoi in fiecare zi, in aproximativ 5 zile veti avea la dispozitie 3 ore si 20 de minute de antrenament cardio si astfel veti consolida sistemul cardiovascular.

Ciclism pentru incepatori

Cand incepeti, incercati sa mergeti cu bicicleta 30 de minute, de 2 ori in prima saptamana. Apoi adaugati oa treia iesire de 30 de minute in a doua saptamana. In a treia saptamana, puteti incepe sa prelungiti fiecare iesire aproximativ 5-10 minute. Ar trebui sa astepti un pic inainte sa faci plimbari cu bicicleta cu adevarat lungi. Si amintiti-va intotdeauna urmatoarea regula: distanta nu este ceea ce va omoara, ci intensitatea.