Diabetul de tip 2 reprezinta 90 pana la 95% din cazurile de diabet si afecteaza mai mult de 30 de milioane de americani, potrivit Centrului pentru Controlul si Prevenirea Bolilor.

In timp, boala va poate dauna ochilor, rinichilor si sistemului cardiovascular si va poate creste riscul pentru multe alte afectiuni. In fiecare an, in Statele Unite, peste 80.000 de oameni mor de diabet, iar expertii considera ca acesta joaca un rol semnificativ in mii de decese suplimentare.

Desi nu puteti controla unii factori de risc pentru diabet, cum ar fi istoricul familial si varsta, puteti reduce sansele de a-l dezvolta facand alegeri inteligente ale stilului de viata. Incercati aceste strategii pentru a va imbunatati sanatatea, pentru a va reduce riscul si pentru a va imbunatati calitatea generala a vietii.

Dieta ta este legata de riscul de a dezvolta diabet de tip 2. A fi atent la alimentele pe care alegeti sa le consumati poate ajuta in mare masura la prevenirea bolii. La fiecare masa, incarcati jumatate din farfurie cu fructe si legume; o bucata mica de fructe sau 1/2 cana de salata de fructe este un plus excelent pentru legumele fara amidon, cum ar fi broccoli, ciuperci si dovlecel. Apoi, umpleti restul cu 3 uncii de proteine ​​slabe, cum ar fi pui sau somon, precum si cereale integrale 100%, cum ar fi quinoa, orez brun sau orz. Limitati sau evitati alimentele bogate in grasimi, prajite sau procesate.

Inactivitatea este un factor de risc pentru diabetul de tip 2. Adultii ar trebui sa faca 150 de minute de activitate aeroba moderata sau 75 de minute de activitate aeroba viguroasa in fiecare saptamana. De asemenea, ar trebui sa faca activitati de intarire musculara de cel putin intensitate moderata, cel putin doua zile pe saptamana.

Sa adaugi miscare in ziua ta nu inseamna sa petreci ore intregi la sala sau sa pornesti la o alergare de 5 mile (cu exceptia cazului in care este ceva care iti place). O poti face pe tot parcursul zilei la serviciu, acasa si chiar si in timp ce te uiti la televizor. Nu sunteti sigur de unde sa incepeti? Incearca aceste idei:

  • Luati scarile in loc de lift.
  • Pune muzica si danseaza in timp ce aspira.
  • Plimbati cainele cateva minute in plus.
  • Trimiteti manual un mesaj catre biroul unui vecin sau unui coleg de munca.

Excesul de greutate sau obezitatea este principalul factor de risc pentru diabetul de tip 2. Daca porti in greutate in exces, scaderea de cateva kilograme ar putea reduce riscul. De fapt, studiul de referinta al Programului de prevenire a diabetului a constatat ca participantii care au pierdut aproximativ 7% din greutatea lor totala si-au redus riscul de diabet cu aproape 60%.

O dieta sanatoasa si exercitiile fizice sunt o reteta incercata si adevarata pentru slabire, dar este important sa va consultati furnizorul de asistenta medicala (HCP) inainte de a porni intr-o calatorie de slabire.

Fumatul dauneaza aproape fiecarui organ din corpul dumneavoastra si creste riscul de cancer pulmonar, boli de inima, cataracta si diabet de tip 2. De fapt, fumatorii au cu aproximativ 30 pana la 40 la suta mai multe sanse de a dezvolta diabet decat nefumatorii. Fumatul pune presiune asupra celulelor corpului sub forma de inflamatie si stres oxidativ, ambele fiind legate de un risc crescut.

Solutia? E timpul sa renunti. Discutati cu HCP despre un plan de a renunta la fumat sau mergeti la resurse de renume precum Smokefree.gov sau Societatea Americana de Cancer pentru mai multe informatii.

In timp ce prea mult alcool poate adauga calorii goale in dieta ta si creste sansele de a dezvolta diabet de tip 2, unele cercetari sugereaza ca consumul moderat de alcool, in special vin rosu, poate fi asociat cu un risc mai mic de diabet, precum si de boli de inima. Totusi, acest lucru nu este definitiv si sunt necesare mai multe studii pentru a examina relatia. De fapt, chiar si cu moderatie, alcoolul poate avea efecte adverse asupra sanatatii, cum ar fi cresterea sanselor de a face anumite tipuri de cancer.

Deci, daca nu bei, nu incepe. Daca va imbuibati, discutati cu HCP despre ceea ce este mai bine pentru dvs.

Controlul regulat al tensiunii arteriale, al colesterolului si al zaharului din sange este important pentru toata lumea. Dar cunoasterea acestor cifre si a ceea ce inseamna ele este deosebit de importanta pentru persoanele cu risc de diabet, deoarece hipertensiunea arteriala, colesterolul crescut sau nivelurile de zahar din sange mai mari decat cele normale cresc sansele de a dezvolta aceasta afectiune.

Deci, ce este normal? Cifrele variaza de la persoana la persoana, iar HCP va va spune daca exista motive de ingrijorare. In general, ati putea fi expus riscului de diabet de tip 2 daca se aplica oricare dintre urmatoarele:

  • Tensiunea arteriala este de 140/90 mm Hg sau mai mare
  • Colesterolul HDL este mai mic de 40 mg/dl pentru barbati si 50 mg/dl pentru femei
  • Nivelul de trigliceride este mai mare de 200 mg/dL
  • Nivelurile de zahar din sange depasesc 100 mg/dL

Diabetul de tip 2 este o afectiune grava care va poate afecta organismul si poate duce chiar la o moarte prematura. Invatarea riscurilor este primul pas pentru prevenirea bolii. Luati legatura cu medicul dumneavoastra pentru a afla mai multe si nu uitati sa participati la vizite regulate la fantana pentru a va monitoriza starea de sanatate. Impreuna, puteti lua cele mai bune decizii pentru bunastarea dumneavoastra.