Pentru a ramane la greutatea optima, este nevoie sa respecti cateva reguli

1. Stabileste-ti obiective simple: decat sa slabesti 20 de kilograme in doua luni, propune-ti lucruri realiste, cum ar fi sa slabesti 4 kilograme in 6 saptamani.

2. De fiecare data cand ai atins un scop, fixeaza-ti altul de aceeasi natura. De exemplu, ai ajuns la capatul celor 6 saptamani in care ai pierdut 4 kilograme. Ofera-ti o recompensa (de preferinta nealimentara), iar apoi propune-ti pentru urmatoarele 6 saptamani acelasi obiectiv.

3. Pas cu pas: in fiecare saptamana modifica un obicei alimentar gresit cu unul bun. De exemplu, diminueaza numarul bucatilor de zahar din cafea sau ceai, pana vei ajunge sa-l inlaturi complet.

4. Regimul tau nu trebuie sa se limiteze la kilogramele pierdute. O alimentatie echilibrata este intotdeauna o alegere mai buna decat un regim restrictiv, intrucat se adapteaza mai usor la obiectivele pe termen lung si-ti va permite sa-ti mentii noua greutate si sanatatea. Opteaza pentru schimbari pe termen lung in obiceiurile tale alimentare.

5. Nu te lasa pacalit: citeste cu atentie etichetele produselor pe care le cumperi si ignora-le pe cele atragatoare. De exemplu, daca vezi fructe pe ambalajul unui produs, nu inseamna ca ele chiar exista in produsul respectiv, in special in cazul iaurturilor si al sucurilor.

6. Cum incepi? Secretul unui regim bun este micul dejun! Incepe ziua cu un bol cereale fara zahar, de preferat ovaz sau musli.

7. Relaxeaza-te! Elimina stresul si intareste-ti imunitatea, dormind suficient, facand sport si consumand alimente bogate in vitamine si minerale.

8. Alege ceaiul: sistemul tau imunitar va fi mai puternic daca bei in mod regulat ceai verde in loc de cafea.

9. Cineaza usor: alege o salata sau legume verzi cu peste pentru cina. Digestia ta va fi mai buna si organismul va fi impiedicat sa stocheze pe timpul noptii.

10. Fereste-te de zahar: inlatura pentru totdeauna bauturile indulcite si acidulate. Evita sa mananci popcorn la cinema si inlocuieste prajiturile si produsele de patiserie cu fructe.

11. Renunta la mancarurile prajite, in favoarea celor fripte, fierte sau preparate la abur. In cele din urma, vei constata ca prajelile nu-ti lipsesc.

12. Adopta principiul „separat” cand cinezi altundeva. Cere sosul, otetul sau uleiul separat pentru a putea controla consumul lor.

13. Codurile caloriilor: cuvintele „crocant” si „fondant” de pe ambalaje sunt sinonime cu dulce si gras. Ar fi de preferat variantele originale.

14. Nu te implica! Hrana nu este buna sau rea, nu are calitati umane. Este ori sanatoasa, ori grasa, ori bogata in fibre sau in calorii. Alege-o in functie de scopul tau.

15. Uita ca-ti vine sa mananci pana explodezi, gandindu-te ca in lume exista oameni care mor de foame! Asculta-ti instinctele si opreste-te in momentul cand te simti satul.

16. Poftesti la popcorn sau fast-food? Obisnuieste-te sa ti le prepari acasa. E mai bine decat sa cumperi si, in mod sigur, mai sanatos si cu mult mai putine calorii.

17. Daca iti plac dulciurile, o ceasca de ciocolata calda, doua bucati de ciocolata amaruie sau un fruct… sunt alternative de gustari.

18. Alimentele complete sunt cel mai bun aliat pentru silueta. Nu te lipsi de ele.

19. Un alt secret al femeilor slabe? Controlul cantitatii de mancare: mananca in farfurii pentru desert si evita portia suplimentara. Este o buna metoda de a te controla. Respectand acest pricipiu, aproape ca nici nu mai conteaza ce mananci.

20. Miscare: daca iti displace sportul, alege mersul pe jos, tot timpul si cu orice ocazie. Fa drumurile scurte zilnice pe jos, urca si coboara scari… Aceste obiceiuri simple te vor ajuta sa slabesti si mai ales sa te mentii.